Ana içeriğe atla

YARIM ELMA GÖNÜL ALMA

Bugün size çok sevdiğim bir komşumuzla aramızda geçen bir anımızı anlatacağım. Çoğunuzun bildiği gibi yaz aylarında Kütahya'nın kaplıca bölgelerinden birisi olan Yoncalıda kalıyorum. Çok tatlı komşularım var. Hele "Kötaaya şivesiynen gonuşuvesinle bi, nahanda onlaa dinleyiverisin aaşama gadaa" Doğal olarak ihtiyaçlar için zaman zaman Kütahya'ya gitmek gerekiyor. Yine ihtiyaçlarımızı almak için Kütahya'ya gitmek üzere evden çıktığım bir gün, hiç bir zaman benden dualarını esirgemeyen; Mürüvvet teyzem ve Hüsniye teyzem namaz saatleri dışında kalan zamanlarını değerlendirdikleri apartmanın kapısının önünde oturuyorlardı. Ayak üzeri biraz sohbet edip, hal hatır sorduktan sonra, arabaya doğru giderken, "Kütahya'dan istediğiniz bir şey var mı?" diye sordum. Hayatımda yediğim en lezzetli haşhaşlı gözlemenin ustası olan Hüsniye teyzem "a-ah olum. Sağ salim gidip gelive yeter" dedi. Mürüvvet teyzemse bana doğru burnunu kıvırarak; "sağol olum, yük etmiyemin şinci sana. Hafif bişeylee getirive. Taşıması golay olcek bi altın bilezik yetee." deyip, güldü. Hiç beklemediğim bu cevapla ufak bir şaşkınlık yaşadım. Hüsniye teyzem de gülüp, "amanın Mürüvvet, ne iyi ettin de hafıf bişeyle istedin Golaycene daşıyıveri" Gülüştükten sonra arabaya atladım, Kütahya'ya gittim. Sonra da bijuteri aramaya başladım. Bulduktan sonra da sarı bir bilezik aldım. İşlerimi de hallettikten sonra eve döndüğümde, namaz vakti olmadığından kapının önünde oturuyorlardı. O bileziği verdikten sonra Mürüvvet teyzemin gözlerindeki o şaşkınlıkla karışık mutluluğu görseydiniz, eminim sizin de içinizde mutluluktan kaynaklı bir kıpırdanma olurdu. Ertesi günün akşamında kapı çaldı. Açtığımızda elinde bir paketle ve ışıl ışıl gözleriyle Mürüvvet teyze duruyordu. Bana hediye almış, onu getirmiş. Antalya'ya döndükten sonra telefonla da olsa birbirimizi habersiz bırakmıyoruz. Pahada küçük, gönüllerde ise ölçülemeyecek büyüklükte bir hediye oldu. Bu hediye hergün bana dua eden bir teyze kazandırdı. Size de sevdiklerinizi şaşırtmanızı tavsiye ederim. Onların duaları ayakta tutuyor beni. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

Yorumlar

  1. Herkese böyle komşulara sahip olmayı diliyorum. "Ev alma, komşu al" diye boşuna soylenmemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Sizlere de böyle komşuluklara sahip olmanızı dilerim

      Sil
  2. Hakan abicim gönlüne ve kalemine hayranım. En yakın zamanda görüşmek üzere.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Umarım görüşürüz. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan