Ana içeriğe atla

KUŞ BEYİNLİ

Bir çoğumuz, birisine kızdığımızda, hemen "aptal" anlamında kullandığımız, "kuş beyinli" tanımını yaparız "insan beynimizle". Kazların göçlerini gerçekleştirirken hava direncini en aza indirebilmek için ve güçlerini en verimli şekilde kullanabilmek adına, yerlerini sırasıyla değiştirip "V" şeklinde uçtuğunu göz ardı ederek. Hatta eşi öldüğünde başından ayrılmayan angut kuşunun sadakatini önemsemeyerek. Yoksa bir karganın, yerden veya ağaçtan aldığı cevizi kırabilmek için, yüksekten aşağıya bırakmasını mı örnek vermeli? Örnekler böyle uzayıp giderken, ben size bir dönem beslediğim güvercinlerden bahsedeceğim. Evimin terasında güvercin beslemiştim. Sadece uğraşacak bir şeyler olsun diye, Esatın tavsiyesiyle ve bir çift güvercinle başlamıştım. Ölenler, çoğalanlar derken, beslemeyi bıraktığımda oniki güvercini başkalarına dağıttım. Ama çok şey öğrendim o "kuş beyinliler"den. Tek eşliler. Hepsi bir kümeste ama raf gibi ayrı yuvalarda kalıyorlardı. Evleri burasıydı. Eşleriyle kaldıkları yuvalarına, erkek olanı diğer erkek güvercinleri yaklaştırmıyordu bile. Hele dişisi yumurtladığında ve kuluçkada yatarken, erkek olan resmen başında nöbet tutuyordu. Yuvayı dişi kuş yapıyor, doğru ama malzemeyi erkek getiriyor. Dişi de gelen malzemeden kullanılabilecek olanları seçip, kullanıyordu yuvayı yaparken. Yem verdiğimde, erkek hemen karnını doyurup, yuvaya geri dönüyor ve dişiyi gagasıyla dürtüp, yemini yemesi için kaldırıyor, sonra da kendisi yumurtanın soğumaması için üzerinde yatıyordu. Öyle, "gazetemi, kahvemi getir de yatayım" demiyordu da. Bu "kuş beyinliler" için hayat müşterekti. Evet, beyinleri diğer canlıların çoğunun beyninden küçük ama, şöyle de düşünmek gerekir. Bir tarafta koca bir çuval patatesin sadece bir kilosu sağlam, geri kalanı çürük; diğer tarafta bir poşetin içinde 3 kilo sağlam patates var. Sanırım çuvaldaki diğer patatesleri çürütmemek lâzım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

Yorumlar

  1. Gerçekten çok yanlış bir söz"kuş beyinli" tüm canlılar çok akıllı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan