Ana içeriğe atla

NEREYE GİDİYORUZ

Bunları neden yazdığımı ben de gerçekten bilmiyorum. Aslında hepimizin bildiği şeyler. Sanırım televizyon seyrederken, gördüklerim karşısında, unutmaya başladıklarımızı, dizginleyemediğim hatırlatma isteğidir. Yaradılıştan kaynaklanan insani ahlakın yanında, yaşadığımız toplumun kurallarından kaynaklanan da ahlaki değerlerimiz var. İnsan olmanın gereğidir bu kurallara sadık kalmamız. Bahçedeki kedilerimizle değil, diğer insanlarların hareketleriyle karşılaştırılır bu değerlerimize verdiğimiz önem. Ama o kadar deformasyona uğramışız ki, normalde bu kurallara uyarak yaşayanlar büyük takdirle karşılanır olmuş. Halbuki zaten görevimiz bu. Yapmamız gerekenleri yapanlar değil, gerekenden fazlasını yapanlar lâyık değil mi bu büyük takdire. Olması gereken bu ama, çıta o kadar düşürülmüş ki, olması gerektiği gibi yaşamanın yazılı olmayan kurallarını, değerlerini unutmuşuz. Mesela toplu taşıma araçlarında yaşlı, hamile, engellilere yer verenler ayakta alkışlanır oldu. Aslında yaşadığımız toplumun, yerleşmiş bir kuralıydı ama görmezden gelmek için telefonla oynanıyor artık. Teknoloji ilerledi tabi, teknoloji fakiriyken -ki en fazla 20, 25 yıl önce- uyuyor ayaklarına yatılırdı. Hiç düşünmüyoruz değil mi, o yaşlara geldiğimizde yer vermeleri için bizim de gençlerin gözünün içine bakacağımızı. Bu örnekleri çoğaltmak maalesef ki mümkün. Ama uzun yazıları okumak sıkıcı olabiliyor. Konu da tatsız. Çok da can sıkmaya gerek yok. Nasıl olsa bu yazıyı okuduktan sonra örnekler ister istemez gözünüzün önüne gelecek. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

Yorumlar

  1. Çok doğru bir konuya el atmışsın abim. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru. Eee eğitim falan derdim eskiden olsa bu duruma çözüm önerisi olarak ama eğitim de kar etmez. Vicdan varsa vardır yoksa yoktur. Kalmış ki şimdi genç nesilin kimyası tamamen bozuldu. Bütün o güzel kavramların içi boşaltıldı. Sevgi, emek, sadakat, vicdan, ahlak...

    YanıtlaSil
  3. Binmek zorunda kalırsam.
    15- 20 yıl sonra, Mutlaka bir Yer örtüsü ile binerim,
    Uyğun yere serer otururum.
    Sonra kalkmak için yardım isterim.
    Belki teknoloji geriler de 1970-80 lere döneriz, bize de yer verirler !! Sağlıkla kalın,
    yiten değerier, sanki yiten insanlardır..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan