Ana içeriğe atla

YIMIRTAYNAN DAVIK

Çocukluğumuzdan beri anlatılan bir hikaye vardır. Hepimiz bir ders çıkarır, bu hikayeden de ömür boyu faydalanırız. Hikayedeki tavuk altın yumurtlamaktadır. Tavuğun sahibiyse hergün bir altın yumurta almaktansa, bütün altınlara sahip olacağını sanıp tavuğu keser. Sonuç malum. Altnlara veda eder ve tavuğun derisiyle gerisi kalır adamın elinde. Son zamanlarda tavukçu vitrinine baktıkça bu hikaye geliyor aklıma. Tavukların herbiri altın işiyle uğraşan kuyumcu gibi geliyor gözüme. Belki yumurtalarının rengi aynı değil ama, değeri ona yaklaşıyor. Bazısı beyaz, bazısı kahverengi. Olsun, rengi de önemli değil. Tanesi 1 TL. Bir tavuk günde bir tane yumurta verse, ayda sahibine 30TL kazandırıyor. Halbuki vitrinde sere serpe yatan tavuk günümüzde 20-25TL. Ama vitrine bakınca benim gördüğüm, yumurtladığı altının canına mal olduğu, muhtemelen yumurtladığına pişman olmuş meftalar görüyorum. O yumurtaları yerken de içim sızlar oldu artık. Fiyatından dolayı değil. Altının tamamına ulaşmak uğruna öldürülüyor gibi geldiği için. Ürettiğinin değeri kendi değerini geçen kaç kişi olabilir ki... Hakan Algan Resmi Web Sitesi

Yorumlar

  1. Eline sağlık abi, bence bir canlıya maddi bir değer biçilmesi ve ticaretinin yapılması bile saçma..

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru abim. Geldiğimiz duruma üzülerek ne yazık ki katılıyorum sana

    YanıtlaSil
  3. Yahu Hakancığım, 3 yaşımda okuma yazma öğrendim. 5 yaşımda şiir yazarak yazı üretmeye başladım. 30 yaşımdayım. Hala senin gibi şöyle kıssadan derdimi yazıp sonuca bağlayamıyorum. İlla ki yazacağım da yazacağım. Kadınlık var ya serde. Konuştukça konuşacağız ille de :) Mesleki deformasyonum var desem o da olamaz. Haber yazarken mecbur kısa cümlelerle derli toplu derdimi anlatmam gerek. Yıllardır da yapıyorum işimi. Aman nazar etmeyeyim haberlerim de mis gibi oluyor. Ama senden öğreneceğim ben bu kıssadan hisse tadında yazabilme maharetinin inceliklerini :) Emeğine, yüreğine sağlık canım arkadaşım... ( Bak gene döktürdüm. Yok yok ben illa uzatacağım. Mizacım bu demek ki:))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan