Ana içeriğe atla

KORONADAN MESAJ VAR

Neredeyse hepimizin ortak düşüncesi olan, "2020 kabus gibi geçti" düşüncesi karşısnda, aslen Çinli olduğu iddia edilen, 19. kuşaktan Cavit Koronanın ne düşündüğünü merak ettik hep. Bunu öğrenmek içinde aylardır sessizliğini koruyan koronaya mikrofonu uzattık. İşte Koronanın 2020 ylı değerlendirmesi; "Aslında 2019 doğumlu olmama rağmen bir çoğunuz beni 2020 ylında tanıdınız. Böyle bir dünya seyahatine çıkmak için de çok geç kaldığımı düşünüyorum. Çok daha önce dedelerim bu seyahati gerçekleştirseydi, faturası bu kadar ağr olmayabilirdi. Bazı şeylerin önemini daha önce anlayabilirdiniz. Hep bana soruyorlar neden sadece insanlara bulaşıyorsun diye. Düşünsenize sadece karnını doyurmak için ve ya kendini tehlikede hissettiğinde, başka bir canlıya zarar veren birine neden bulaşayım? Benim derdim her şeyin kıymetini unutmaya başlayan insanlara hayatın güzelliklerini hatırlatmak. Bir çoğunuzun sandığı gibi sizleri öldürmeye çalışmıyorum. Ben olmasaydm, Arkadaşlarnızla bir yerlerde kahve içip, sohbet etmenin ne kadar önemli olduğunu, Bir anneanne veya dedeyle, torunun birlikte parka gidebilmesinin gururunu, Ağzınız burnunuz açıkken, ciğerlerinizi doldurduğunuz temiz havanın kıymetini, Düğünlerde bir araya gelip, oynamanın ne kadar eğlenceli olduğunu, Ailenizle ayda bir de olsa bir lokantada yemek yemenin mutluluğunu, Hiç tanımadıklarınızla, sırf aynı takımın taraftarı olduğunuz için tribünde sarmaş dolaş olmanın keyfini, Bayramda ziyaretinize gelen akrabalarınıza sarılıp, hasret gidermenin, Kahvede okey attğınızda, masadaki arkadaşlarınızla şakalaşdıktan sonra yudumladığınız çayın tadını unutan insanlara bunları hatırlatmak. Dünyaya oksijen sağladığı halde katlettiğiniz ormanların aslında akciğerleriniz olduğunu anlamanıza, Onları seyretmenin bile verdiği huzura, Avlanmak adı altında katlettiklerinizin de canlı oladuğunu fark etmenize, Kirlettiğiniz sulara, ölen balıklar kadar sizin de ihtiyaç duyduğunuza, Kirlettiğiniz havada uçarken öldürdüğünüz kuşlar kadar, sizin de nefes almak için ihtiyacınız olduğuna dikkatinizi çekmek için uğraştım, koca bir yıl boyunca. "O zaman neden insanları öldürdün" diyorlar. Hayattayken sevdiklerinizin kıymetini bilin, onları arayıp, sorun, yalnız bırakmamayın, sağlıklıyken hatrlayın diye..." İşte Cavit Korona`nın kendisi hakkındaki suçlamalara cevabı böyle. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

Yorumlar

  1. Çok güzel yüreğine sağlık kardeşim

    YanıtlaSil
  2. Kalemine sağlık çok doğru yazdıkların ama yinede ben o cavit coronayı bi yakalarsaam😂😂😂

    YanıtlaSil
  3. 🙏🙏👏çok güzel bir tespit, ders alarak aydınlanarak okudum,kaleminize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı.Yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Yüreğinize sağlık👏👏👏

    YanıtlaSil
  6. Dünyanın geldiği hali bize hatırlattığın için teşekkürler. kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Herzaman ki gibi farklı bir bakış açısı ile konuya farklılık getirmissin abi . teşekkür ediyorum bizlerede bu açıdan baktırdıhon için

    YanıtlaSil
  8. 👍👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻süper

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Harika bir makale Hakan abi, eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Anlaşılır, espirili güzel yorumun, kaleminin gücü..Kutlarım kardeşim.

    YanıtlaSil
  12. harikaaa bir yazi olmus Hakan ellerine saglikk♥️

    YanıtlaSil
  13. Harika...ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan