Ana içeriğe atla

MÜTEVAZİ


 





...

.

Arkadaşlar bu günkü yazı size birâz sıkıcı gelebılir. Ders alınabilecek bir olay olduğundan yazıyorum. Yazı, başımdan geçen bir olayı anlatacağım. En başta söyleyeyim; değer vediklerim dışındakilerin bu tarz konuşmalarını dikkate almam. Değer verdiklerim de zaten böyle konuşmaz.

Belki benden on yaş büyük, hayatı boyunca da hiçbir başarısı olmamış bir kadın benim için; "bununki de hayat mı? Ceset gibi yatıyor:" demiş. Teyzeciğim; birincisi, yatsam da, ayakta olsam da hayatı seviyorum ve sonuna kadar elimden geleni yapacağım. Bu lafların kulağıma geldi. Bu dünyayı seninle paylaştığım için sana saygı duydum ve muhatab oldum. Keşke insan olarak kendine verilen değeri bilseydin.

Bu adam elli yaşında. Yani senden neredeyse on yaş küçük. 

Şu ana kadar sığdırabildiklerimin bir kısmını sayıyorum,

Bu adam mühendis.

Çalıştığı son firmada maliyeti tam %20 düşürdü, aynı personelle kapasiteyi 2 katına çıkardı,

Üçü basılmış, biri  basımda, dördü yazım âşamasıñdâ 8 kıtabı,

Bir kısâ  metraj, bir uzun metraj film senaryosu, bir tiyatro  oyunu vâr 

En az 10-15 söyleşiye, tv ve radyo programına katıldı,

Bulunduğu şehirde insanların cesed(!) gibi yatmaması için dernek kurdu bu adam.

Haftada iki gün blog sayfasında yayınladığı yazılâri ve şiirleri vâr bu ,adâmın.

Bence en önemlisi; insanlığa ne gibi faydası olabilir diye düşünüp, senin de faydalanabileceğin projeler üretip, gerekli yerlere sunuyor senin tabirinle bu cesed(!)

Yani senin aksine iki kişiyi bir arada görünce dedikoduyu seçmiyor bu  cesed(!)

Bükemediğim bileği öpmesini de, hâddimide bilirim ama hakarete vaŕacâk söze de tahâmmül edemem. Emeķ var neticede. Söylediklerini dikkate aldığım için yazmâdım ama bunu yazmasaydım, kendime saygısızlık yapmış olurdum. Yazın dâ kelimelerle olmasa bile, görüntüyle seninle bir muhâbbet edeceğiz umarım.

Şimdi sen anlât bakalım. Bu csesed(!) den on yıl fazla yaşâmana rağmen bu miĺlete ne verdin???

Arkadaşlar, çok mütevazi oĺmayın. Kime nasıl davranacağınızı iyi seçin. Hem hak edenlerin hem de hak etmeyenlerin yeri de belli olmuş olur. Böylece birbirinin koltuğuna da oturmâzlar. Zaten mücadele etmek zorunda kaldığımız onca şey varken, yenilerini de siz oluşturmayın. Sonra çıkıyor boş boğâzın biri sinir bozuyor, aynaya bakmadan...


Hakan Algan





Yorumlar

  1. Kalemine ✏️, yüreğine sağlık 👍

    YanıtlaSil
  2. İnsanların ağzı torba deyilki büzelim ağzı olan konuşuyor ama bizede hayat öğretmen deyilmi bu tür insanlarda olacakki değeri hak eden olduğu gibi hak etmeyenler de var onu bilelim azmin için sizi kutluyorum yaşayan ölü olmaktansa ceset olup faydalı olmak en güzeli başarılarımız daim olsun yaşama sevinci her zorluğu yener zaman sizin için hangi mucizelerini sakliyorsa onu seçelim. saygılar

    YanıtlaSil
  3. Yuregine sağlık seni bilenler biliyor.

    YanıtlaSil
  4. Senin yaşama bakışın, ürettiklerin bizim hayranlığımızı kazanmışken, boş laflarla bakıp da üzme kendini, Hakan'ım.

    YanıtlaSil
  5. O güzel beynine sağlık.
    İyiki tanımışım sizi.
    Nasılsınız?

    YanıtlaSil
  6. Seni seviyoruz hakan kardesim...

    YanıtlaSil
  7. Müthiş yazmışsın Hakancığım.Hak edene bile hak ettiğinden gram fazla değer vermeyeceksin bu hayatta.İyiki varsın; kendin için ve en önemlisi de bizler için.Selâmlar Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan