Ana içeriğe atla

ZOR

 






 ...

Hayatın zorluğundan şikâyetçi olmayana da, kolaylaştırmaya çalışana da rastlamadım. 

O nasul olacak?

Aslında çok koçlay ama yaradılıştan gelen egomuzun engellemesinden dolayı da bir o kadar zor. Egolarını yenebilenler ayrı tabi.

İşte onlar ancak hayatı kolaylaştırabilir. Kendisini yetiştirebilmiş, yeterli olgunluğa erişebilmiş kişi kolaylıkla egolarını dizginleyebileceği için hayarı da kolaylaştırabilir. Böyle kişilerle muhatap olunduğunda ise hayat daha kolaylaşacağından daha mutlu olunacaktır.

Egosu olanlar hep bana deyip karşılaştıkları olaylarda, haksız olduklarını bilseler bile, haklı çıkmak için her yola başvuracakları için size hayatı zorlaştıracaktır.

Ego ayrı, özgüven ayrı. İkisini karıştırmamalı.

Böyle egolu insanlarla da vakit harcamaya gerek yok diye düşünüyorum.


Hakan Algan

Yorumlar

  1. Herkesin bir kırılma noktası var ballim, hani diyorlar ya "Allahım bize taşıyamayacağımız yükü yükleme" diye... Nasıl ki fiziken bu yük belli ise ruhen de bellidir. Dolayısıyla can çıkmadan ego veya nefis de çıkmaz. Fakat bunu terbiye yöntemleri bellidir. Kimi ibadet der adına kimi nefs terbiyesi, ama amaç aynıdır... Ot gelip palak gitmektense nefsi terbiye etmek, duyguları ön plana çıkarmak insanı mok makinası olmaktan çıkarır. Ama yaratılışta, etten kemikten, nefs ve ruhtan mütevellit harmandayız...Nesimi kah çıkmış seyreylemiş kah inmiş seyredilmiş...

    YanıtlaSil
  2. Bazen o kadar yakınında oluyorlar ki hayatından cikartamiyorsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞİİR GÜNÜ (YALAN HAYAT)

... Eh be yalan hayat, Biraz da benim yüzüme bak, Bakmayacaksan, Çek bi kıyak da, Artık yakamı bırak. Her gecenin sabahı Güneş yeniden doğacak, Akşama kadar mucizeler olacak, Ben de istiyorum bunları yaşamak, Haydi artık yakamı bırak. Hakan Algan

HELALLİK

Son yıllarda helallik istemek, toplumun her kesiminde adet haline geldi. Özellikle siyasilerin "helallik" istemeleri yüzümde bir tebessüme sebep oluyor. Helallik inancımız açısından büyük öneme sahip. Kabul etmemek mümkün değil ama her şeyde olduğu gibi bunu da abartmadık mı? "Hakkını helal et" diyenlere, "helal olsun" demek gerçekten çözüm mü acaba? Zaten helal olsun demekle de o iş olmuyor diye düşünüyorum. Karşımdaki bin bir dalavereyle ruhum duymadan beni kazıklayıp sonunda helallik isteyince, "kul hakkı" sorunu çözülecek. Allahın; "karşıma nasıl gelirseniz gelin, kul hakkıyla gelmeyin" diyerek, bu kadar önemli olduğunu vurguladığı bir konunun, by kadar basit çözümünün olabileceğini sanmıyorum. Bana göre en samimi cevap; "bilerek ve isteyerek hakkıma girdiysen helal edemem. Ama bilmeden hakkıma girdiysen helal olsun" demek sanırım. Hakan Algan Resmi Web Sitesi

ŞİİR GÜNÜ (BAHANE)

  ... Bunlar hep bahane, Görüşmemek için benimle. Arkadaşlarınďa olduğun, Uyuduğun, Banyoda olduğun, Misafirin olduğu, Yemek yediğin, Evlendiğin. Hakan Algan